Διχάζει την Εκκλησία ο νέος νόμος
Χωρισμένη στα δύο είναι η Εκκλησία της Ελλάδος, αναφορικά με το νομοσχέδιο για την απόδοση ιθαγένειας στους μετανάστες.
Το ζήτημα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις τις τελευταίες ημέρες στους κόλπους της Ιεραρχίας, ενώ έχει προκαλέσει και προστριβές ανάμεσα σε Μητροπολίτες.
Όπως προκύπτει, αρκετοί Ιεράρχες αντιμετωπίζουν θετικά, και από την εκκλησιολογική «σκοπιά» το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «οι μετανάστες είναι παιδιά του Θεού», ενώ άλλοι Μητροπολίτες προκρίνουν τους κινδύνους που μπορεί να ενέχει για την ελληνική κοινωνία και τη θρησκευτική συνοχή στη χώρα, οι οποίοι μπορεί να οδηγήσουν σε «κατάλυση της εθνικής μας ανεξαρτησίας».
Με τους τόνους στην Εκκλησία να ανεβαίνουν σταδιακά, και Ιεράρχες να... έρχονται «ανοικτά» σε διένεξη, κάποιοι Μητροπολίτες τοποθετούνται με «πυροσβεστική» διάθεση, ενώ άλλοι προσπαθούν να αμβλύνουν της εντάσεις με παρασκηνιακές διαβουλεύσεις.
Όπως προκύπτει, αρκετοί Ιεράρχες αντιμετωπίζουν θετικά, και από την εκκλησιολογική «σκοπιά» το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «οι μετανάστες είναι παιδιά του Θεού», ενώ άλλοι Μητροπολίτες προκρίνουν τους κινδύνους που μπορεί να ενέχει για την ελληνική κοινωνία και τη θρησκευτική συνοχή στη χώρα, οι οποίοι μπορεί να οδηγήσουν σε «κατάλυση της εθνικής μας ανεξαρτησίας».
Εκ των Ιεραρχών που δεν επιθυμούν να γίνει… δημόσια διαβούλευση για το ζήτημα της μετανάστευσης -καθώς οι αντιπαραθέσεις έχουν ήδη ξεκινήσει- είναι και ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Κάποιοι επευφημούν τη διακριτική του στάση, ενώ άλλοι τον καλούν να μη σιωπά σε «τόσο κρίσιμα θέματα». Μέχρι στιγμής, πάντως, παρά το γεγονός ότι όλοι οι Ιεράρχες παρακολουθούν «στενά» το ζήτημα, η Ιερά Σύνοδος δεν έχει πάρει επίσημη θέση.
Για το μεταναστευτικό ζήτημα, το νέο νομοσχέδιο και τις ενδεχόμενος συνέπειες -θετικές και αρνητικές- μιλούν στην «Α» οι Μητροπολίτες Ζακύνθου Χρυσόστομος, Ναυπάκτου Ιερόθεος και Πειραιώς Σεραφείμ, ενώ παρουσιάζονται και οι -αντικρουόμενες μεταξύ τους – τοποθετήσεις των Μητροπολιτών Μεσσηνίας Χρυσόστομου και Καλαβρύτων Αμβρόσιου.
ΝΑΙ
Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος
Επικίνδυνοι γίνονται μόνο όταν τους περιθωριοποιούμε
«Οι άνθρωποι αυτοί δεν παύουν να είναι εικόνες του Θεού. Και δεν παύει ο άνθρωπος, οποιουδήποτε χρώματος, όπου κι αν βρίσκεται, να έχει δικαιώματα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έχουν τρομάξει οι άνθρωποι από την απότομη μεγάλη παρουσία λαθρομεταναστών. Και είναι καιρός, επιτέλους, να σταματήσουμε να τους εκμεταλλευόμεθα.
Πρέπει να τους δηλώνουμε τους μετανάστες και να τους γνωρίσουμε και να τους περιθάλψουμε.
Διότι το ίδιο συνέβη όταν κύματα Ελλήνων φεύγανε για την Αυστραλία, για την Αμερική και στη συνέχεια, στη σύγχρονη περίοδο, για τη Γερμανία. Ζητούσαν νομιμοποίηση, ζητούσαν δικαιώματα, ζητούσαν ψωμάκι. Επομένως, να μη φοβόμαστε το νόμιμο και τον καθαρό. Να φοβόμαστε τον κρυφό, εκείνον που δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στο φως. Ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής λέει: “Πας ο φαύλα πράσσων μισεί το φως και ουκ έρχεται προς το φως, ίνα μη ελεγχθή τα έργα αυτού προ του φωτός”.
Δηλαδή, μη φοβόμαστε εκείνον που θα νομιμοποιηθεί. Να φοβόμαστε τον παράνομο, ο οποίος εξακολουθεί να ζει στην παρανομία.
Όσο είναι στο περιθώριο γίνονται επικίνδυνοι.
Όσο δεν είναι δηλωμένοι, δεν έχουν βιβλιάριο, ταυτότητα και ασφάλιση! Και ερωτώ: Εκτός από αυτούς που έχουν τη δική τους πολιτική άποψη, ποιοι είναι εκείνοι που θέλουν να τους διώξουμε; Θέλουν οι ξενοδόχοι; Θέλουν οι αγρότες; Δεκτόν. Αλλά όχι να λένε μετά “αυτός είναι καλός, είναι δικός μου, να τον κρατήσουμε, διώξτε τους άλλους”. Ποιοι θα πάνε στα χωράφια μετά; Οι Έλληνες πηγαίνουν στις καφετέριες και οι άλλοι δουλεύουν στα χωράφια.
Click here to find out more!
Νομίζω, πάντως, ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ασφαλιστικές δικλίδες. Αναφέρεται σε όσους γεννήθηκαν εδώ, σε όσους ζουν εδώ για καιρό.
Καλύτερα λοιπόν έτσι, καθώς θα τους ελέγχουμε, θα ξέρουμε ποιοι, πόσοι είναι και πού είναι. Όσον αφορά στα παιδάκια των μεταναστών, αυτό που έχω να πω είναι ότι διαπρέπουν. Και διαπρέπουν έναντι και πολλών ελληνόπουλων, που δυστυχώς εγκαταλείπουν το σχολείο στη μέση. Το μεγαλύτερο ποσοστό, ακόμα και στη Ζάκυνθο, είναι εκείνοι που φεύγουν χωρίς να τελειώσουν το σχολείο. Κι εκείνοι με δυσκολίες, με δυστυχία, πηγαίνοντας στο νυκτερινό σχολείο. Ξέρω προσωπικά Αλβανό ο οποίος διαπρέπει στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας. Πρώτος μπήκε, πρώτος τελειώνει. Τι να πούμε σε αυτόν; Δεν έχεις νομιμοποιηθεί; Ή πρέπει να του δώσουμε το δικαίωμα να ζήσει και να προσφέρει στην κοινωνία κι αυτός ο άνθρωπος; Στις υποτροφίες που δίνουμε ως Μητρόπολη Ζακύνθου δεν εξετάζουμε τίποτε άλλο πέρα από τις επιδόσεις και το ήθος του».
ΟΧΙ
Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ
Κίνδυνος κατάλυσης της
εθνικής μας ανεξαρτησίας
«Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας δεν επιτρέπει μια ελευθεριότητα, ή μια αντίληψη πολυπολιτισμικής κοινωνικής συνθέσεως του λαού μας. Αυτό ισοδυναμεί με κατάλυση της εθνικής μας ανεξαρτησίας, και αλλαγή του στάτους και των ηθών και των εθίμων της πατρίδας μας, με απρόβλεπτες συνέπειες στο μέλλον.
Είμεθα μια χώρα που γειτνιάζει με όλο το μουσουλμανικό τόξο.
Δισεκατομμύρια άνθρωποι περιμένουν τη δυνατότητα να εισέλθουν διά της Ελλάδας στην Ευρώπη ή να αποκτήσουν ταξιδιωτικά έγγραφα στην Ελλάδα, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην ευρωπαϊκή τους πορεία.
Σε αυτό το σημείο ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια ηθελημένη, ίσως και από ανοησία θέλω να πιστεύω, διαστρέβλωση των πραγμάτων. Ο πρωθυπουργός είπε ότι δε μπορεί να κάνει δημοψήφισμα γιατί πρόκειται για ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτό δεν είναι αληθές. Η πολιτογράφηση, η παροχή ιθαγενείας δεν αποτελεί κατ’ ουδεμίαν έννοιαν ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν είναι ανθρώπινον δικαίωμα το να γίνεις πολίτης μιας χώρας. Αυτό αποτελεί παραχώρηση της χώρας, διακύβευση της εθνικής ενότητας της χώρας, την οποία μάλιστα αμφισβητούν άνθρωποι όπως η κ. Δραγώνα. Άνθρωποι τους οποίους απεστόμωσε, όμως, με τρόπο εκθαμβωτικό ο Μίκης Θεοδωράκης. Του οποίου η επιστολή πραγματικά υπήρξε μνημείον αληθείας, μνημείον δημοκρατίας, μνημείον εθνικής συνειδήσεως. Και θέλω να του εκφράσω τη βαθιά μου και την ταπεινή μου ευγνωμοσύνη για αυτό.
Ανθρώπινο δικαίωμα είναι αυτό του αυτοπροσδιορισμού, της ελευθερίας έκφρασης, ελευθερίας συνειδήσεως, της πίστεως, του σεβασμού και της ατομικότητας. Το να σου δώσω το σπίτι μου εγώ είναι ανθρώπινο δικαίωμα; Διότι για κάτι τέτοιο μιλούμε αυτή τη στιγμή! Να δώσουμε το σπίτι μας, τη γη μας, την πατρίδα μας, την ύπαρξή μας, τα έθιμα και τα ήθη μας τη συνείδησή μας να τα δώσουμε σε τρίτους! Και να δεχθούμε να συμβιώσουμε μαζί τους χωρίς να υπάρχει λόγος!
Ο Άγιος Μεσσηνίας (σ.σ. αναφέρεται στη συνέντευξη, που δημοσίευσε το ‘’amen.gr’’ του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου, ο οποίος τάχθηκε ‘’υπέρ’’ του νομοσχεδίου ) κάνει μέγα σφάλμα ομιλώντας για την αποδοχή της ετερότητας. Διότι πράγματι ο άλλος άνθρωπος ό,τι και να είναι, ό,τι και να πιστεύει, όποιος και να είναι, είναι σεβαστός ως πρόσωπο. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να εκχωρήσουμε την αυτοσυνειδησία μας, τη γη μας και την πατρίδα μας, που είναι σπαρμένη με τα οστά και τα αίματα αδελφών μας που πολέμησαν για ιδεώδη και για την ελευθερία του γένους».
Πηγή:ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
http://emprosdrama.blogspot.com/2010/01/blog-post_25.html
Για το μεταναστευτικό ζήτημα, το νέο νομοσχέδιο και τις ενδεχόμενος συνέπειες -θετικές και αρνητικές- μιλούν στην «Α» οι Μητροπολίτες Ζακύνθου Χρυσόστομος, Ναυπάκτου Ιερόθεος και Πειραιώς Σεραφείμ, ενώ παρουσιάζονται και οι -αντικρουόμενες μεταξύ τους – τοποθετήσεις των Μητροπολιτών Μεσσηνίας Χρυσόστομου και Καλαβρύτων Αμβρόσιου.
ΝΑΙ
Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος
Επικίνδυνοι γίνονται μόνο όταν τους περιθωριοποιούμε
«Οι άνθρωποι αυτοί δεν παύουν να είναι εικόνες του Θεού. Και δεν παύει ο άνθρωπος, οποιουδήποτε χρώματος, όπου κι αν βρίσκεται, να έχει δικαιώματα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έχουν τρομάξει οι άνθρωποι από την απότομη μεγάλη παρουσία λαθρομεταναστών. Και είναι καιρός, επιτέλους, να σταματήσουμε να τους εκμεταλλευόμεθα.
Πρέπει να τους δηλώνουμε τους μετανάστες και να τους γνωρίσουμε και να τους περιθάλψουμε.
Διότι το ίδιο συνέβη όταν κύματα Ελλήνων φεύγανε για την Αυστραλία, για την Αμερική και στη συνέχεια, στη σύγχρονη περίοδο, για τη Γερμανία. Ζητούσαν νομιμοποίηση, ζητούσαν δικαιώματα, ζητούσαν ψωμάκι. Επομένως, να μη φοβόμαστε το νόμιμο και τον καθαρό. Να φοβόμαστε τον κρυφό, εκείνον που δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στο φως. Ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής λέει: “Πας ο φαύλα πράσσων μισεί το φως και ουκ έρχεται προς το φως, ίνα μη ελεγχθή τα έργα αυτού προ του φωτός”.
Δηλαδή, μη φοβόμαστε εκείνον που θα νομιμοποιηθεί. Να φοβόμαστε τον παράνομο, ο οποίος εξακολουθεί να ζει στην παρανομία.
Όσο είναι στο περιθώριο γίνονται επικίνδυνοι.
Όσο δεν είναι δηλωμένοι, δεν έχουν βιβλιάριο, ταυτότητα και ασφάλιση! Και ερωτώ: Εκτός από αυτούς που έχουν τη δική τους πολιτική άποψη, ποιοι είναι εκείνοι που θέλουν να τους διώξουμε; Θέλουν οι ξενοδόχοι; Θέλουν οι αγρότες; Δεκτόν. Αλλά όχι να λένε μετά “αυτός είναι καλός, είναι δικός μου, να τον κρατήσουμε, διώξτε τους άλλους”. Ποιοι θα πάνε στα χωράφια μετά; Οι Έλληνες πηγαίνουν στις καφετέριες και οι άλλοι δουλεύουν στα χωράφια.
Click here to find out more!
Νομίζω, πάντως, ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ασφαλιστικές δικλίδες. Αναφέρεται σε όσους γεννήθηκαν εδώ, σε όσους ζουν εδώ για καιρό.
Καλύτερα λοιπόν έτσι, καθώς θα τους ελέγχουμε, θα ξέρουμε ποιοι, πόσοι είναι και πού είναι. Όσον αφορά στα παιδάκια των μεταναστών, αυτό που έχω να πω είναι ότι διαπρέπουν. Και διαπρέπουν έναντι και πολλών ελληνόπουλων, που δυστυχώς εγκαταλείπουν το σχολείο στη μέση. Το μεγαλύτερο ποσοστό, ακόμα και στη Ζάκυνθο, είναι εκείνοι που φεύγουν χωρίς να τελειώσουν το σχολείο. Κι εκείνοι με δυσκολίες, με δυστυχία, πηγαίνοντας στο νυκτερινό σχολείο. Ξέρω προσωπικά Αλβανό ο οποίος διαπρέπει στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας. Πρώτος μπήκε, πρώτος τελειώνει. Τι να πούμε σε αυτόν; Δεν έχεις νομιμοποιηθεί; Ή πρέπει να του δώσουμε το δικαίωμα να ζήσει και να προσφέρει στην κοινωνία κι αυτός ο άνθρωπος; Στις υποτροφίες που δίνουμε ως Μητρόπολη Ζακύνθου δεν εξετάζουμε τίποτε άλλο πέρα από τις επιδόσεις και το ήθος του».
ΟΧΙ
Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ
Κίνδυνος κατάλυσης της
εθνικής μας ανεξαρτησίας
«Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας δεν επιτρέπει μια ελευθεριότητα, ή μια αντίληψη πολυπολιτισμικής κοινωνικής συνθέσεως του λαού μας. Αυτό ισοδυναμεί με κατάλυση της εθνικής μας ανεξαρτησίας, και αλλαγή του στάτους και των ηθών και των εθίμων της πατρίδας μας, με απρόβλεπτες συνέπειες στο μέλλον.
Είμεθα μια χώρα που γειτνιάζει με όλο το μουσουλμανικό τόξο.
Δισεκατομμύρια άνθρωποι περιμένουν τη δυνατότητα να εισέλθουν διά της Ελλάδας στην Ευρώπη ή να αποκτήσουν ταξιδιωτικά έγγραφα στην Ελλάδα, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην ευρωπαϊκή τους πορεία.
Σε αυτό το σημείο ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια ηθελημένη, ίσως και από ανοησία θέλω να πιστεύω, διαστρέβλωση των πραγμάτων. Ο πρωθυπουργός είπε ότι δε μπορεί να κάνει δημοψήφισμα γιατί πρόκειται για ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτό δεν είναι αληθές. Η πολιτογράφηση, η παροχή ιθαγενείας δεν αποτελεί κατ’ ουδεμίαν έννοιαν ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν είναι ανθρώπινον δικαίωμα το να γίνεις πολίτης μιας χώρας. Αυτό αποτελεί παραχώρηση της χώρας, διακύβευση της εθνικής ενότητας της χώρας, την οποία μάλιστα αμφισβητούν άνθρωποι όπως η κ. Δραγώνα. Άνθρωποι τους οποίους απεστόμωσε, όμως, με τρόπο εκθαμβωτικό ο Μίκης Θεοδωράκης. Του οποίου η επιστολή πραγματικά υπήρξε μνημείον αληθείας, μνημείον δημοκρατίας, μνημείον εθνικής συνειδήσεως. Και θέλω να του εκφράσω τη βαθιά μου και την ταπεινή μου ευγνωμοσύνη για αυτό.
Ανθρώπινο δικαίωμα είναι αυτό του αυτοπροσδιορισμού, της ελευθερίας έκφρασης, ελευθερίας συνειδήσεως, της πίστεως, του σεβασμού και της ατομικότητας. Το να σου δώσω το σπίτι μου εγώ είναι ανθρώπινο δικαίωμα; Διότι για κάτι τέτοιο μιλούμε αυτή τη στιγμή! Να δώσουμε το σπίτι μας, τη γη μας, την πατρίδα μας, την ύπαρξή μας, τα έθιμα και τα ήθη μας τη συνείδησή μας να τα δώσουμε σε τρίτους! Και να δεχθούμε να συμβιώσουμε μαζί τους χωρίς να υπάρχει λόγος!
Ο Άγιος Μεσσηνίας (σ.σ. αναφέρεται στη συνέντευξη, που δημοσίευσε το ‘’amen.gr’’ του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου, ο οποίος τάχθηκε ‘’υπέρ’’ του νομοσχεδίου ) κάνει μέγα σφάλμα ομιλώντας για την αποδοχή της ετερότητας. Διότι πράγματι ο άλλος άνθρωπος ό,τι και να είναι, ό,τι και να πιστεύει, όποιος και να είναι, είναι σεβαστός ως πρόσωπο. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να εκχωρήσουμε την αυτοσυνειδησία μας, τη γη μας και την πατρίδα μας, που είναι σπαρμένη με τα οστά και τα αίματα αδελφών μας που πολέμησαν για ιδεώδη και για την ελευθερία του γένους».
Πηγή:ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου